ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Τα ζυμαρικά τελικά ίσως να αδυνατίζουν αντί να παχαίνουν

Τα ζυμαρικά τελικά ίσως να αδυνατίζουν αντί να παχαίνουν
Για αιώνες οι Μεσογειακές δίαιτες θεωρούνται υγιεινές αλλά τα τελευταία χρόνια όλο και περισσότεροι άνθρωποι αποκλείουν τα ζυμαρικά θεωρώντας τα παχυντικά. Μια νέα έρευνα πάνω από 23.000 ανθρώπων εντούτοις, έχει συνδέσει την κατανάλωση ζυμαρικών και με χαμηλότερη σωματική μάζα και με μικρότερη αναλογία μέσης-γοφών.
Τετάρτη, 23 Νοεμβρίου 2016


Η έρευνα που πραγματοποιήθηκε από το IRCCS Neuromed Institute στην Ιταλία, και δημοσιεύτηκε στο Journal of Nutrition and Diabetes, συμπεραίνει ότι η κατανάλωση ζυμαρικών συνδέεται με καλύτερη διαχείριση του βάρους ως ένα σημείο, καθώς συχνά αποτελεί μέρος μιας υγιεινής μεσογειακής διατροφής. Οι ερευνητές βρήκαν επίσης ότι η σχέση μεταξύ της πρόσληψης ζυμαρικών και των χαμηλότερων ποσοστών παχυσαρκίας υπάρχει ανεξάρτητα από τη γενική διατροφή.

‘Αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν ξεκάθαρα ότι δεν είναι σωστό να δαιμονοποιούμε τους υδατάνθρακες’ αναφέρει o Dr Gunter Kuhnle του πανεπιστημίου του Reading.
Η δημοσίευση αυτής της έρευνας έρχεται εν μέσω μιας έντονης συζήτησης στο Ηνωμένο Βασίλειο, ανάμεσα στους υποστηρικτές των επίσημων διατροφικών οδηγιών, που συνηγορούν υπέρ της πρόσληψης μεγάλης ποσότητας υδατανθράκων και μικρής ποσότητας λιπαρών και σε αυτούς που υποστηρίζουν ότι τα λίπη δεν παχαίνουν και ότι οι υδατάνθρακες είναι αυτοί που πρέπει να αποφεύγονται. Η νέα ιταλική μελέτη έχει ήδη χρησιμοποιηθεί από κάποιους διατροφολόγους στο Ηνωμένο Βασίλειο ως απόδειξη ότι οι υδατάνθρακες έχουν δαιμονοποιηθεί αδίκως.

O George Pounis, κύριος συγγραφέας της μελέτης, είπε: ‘Είδαμε ότι η κατανάλωση ζυμαρικών, αντίθετα με το τι μπορεί να πιστεύουν κάποιοι, δεν συνδέεται με την αύξηση του σωματικού βάρους αλλά περισσότερο με τη μείωσή του. Τα δεδομένα μας δείχνουν ότι η απόλαυση των ζυμαρικών ανάλογα με τις προσωπικές ανάγκες κάποιου, συμβάλλει σε έναν υγιή δείκτη μάζας, μικρότερη περίμετρο μέσης και καλύτερη αναλογία μέσης-γοφών’.

Πολλές προγενέστερες έρευνες έχουν παρουσιάσει το πώς μια μεσογειακή διατροφή, με τη μεγάλη έμφαση που δίνει στα φρούτα, τα λαχανικά, τα ψάρια και τα δημητριακά ολικής άλεσης, είναι μια από τις πιο υγιεινές θρεπτικές διατροφές στον κόσμο. Εντούτοις, πολύ λίγες έρευνες έχουν μελετήσει τον ρόλο των ζυμαρικών.

Η Licia Lacoviello, επικεφαλής της μοριακής και διατροφικής επιδημιολογίας στο IRCCS Neuromed Institute, ανέφερε ότι ‘η σημερινή τάση των ανθρώπων να αποκλείουν τα ζυμαρικά από την διατροφή τους για να χάσουν βάρος, είναι αδικαιολόγητη. Υπό το φως αυτής της έρευνας, μπορούμε να πούμε ότι αυτή δεν είναι μια σωστή συμπεριφορά. Μιλάμε για ένα δομικό συστατικό της ιταλικής μεσογειακής παράδοσης και δεν υπάρχει λόγος να ζούμε χωρίς αυτό. Το μήνυμα που προκύπτει από αυτή τη μελέτη, είναι ότι η Μεσογειακή διατροφή αν ακολουθείται με μέτρο και με σεβασμό προς την ποικιλία όλων των στοιχείων της, είναι καλή για την υγεία μας’.

Τα ευρήματα προήλθαν από ένα project που άρχισε το 2005, αρχικά με σκοπό να αναγνωρίσει τους γενετικούς παράγοντες πίσω από καρδιαγγειακές ασθένειες, καρκίνο και άλλες παθήσεις.
Ο Dr Gunter Kuhnle, αναπληρωτής καθηγητής Διατροφής και Υγείας του πανεπιστημίου του Reading, είπε ότι η μεθοδολογία των Ιταλών ερευνητών φαίνεται σωστή : ‘Σε αυτό το πλαίσιο εντούτοις, είναι σημαντικό να καταλάβουμε ότι η κατανάλωση ζυμαρικών δεν μπορεί να αντιμετωπίζεται ξεχωριστά αλλά ως μέρος ενός διατροφικού πλάνου. Σε αυτή τη μελέτη, οι άνθρωποι που κατανάλωναν μεγάλες ποσότητες ζυμαρικών, ακολουθούσαν επίσης μια παραδοσιακή μεσογειακή διατροφή, πράγμα που δεν είναι περίεργο αφού η μελέτη διεξήχθη σε έναν μεσογειακό πληθυσμό. Η κατανάλωση ζυμαρικών θα μπορούσε λοιπόν κυρίως να αποτελεί έναν δείκτη αφοσίωσης σε μια τέτοια διατροφή. Αυτό που είναι ενδιαφέρον όμως είναι ότι αυτά τα αποτελέσματα δείχνουν ξεκάθαρα ότι είναι λάθος να δαιμονοποιούμε τους υδατάνθρακες καθώς τα δεδομένα δείχνουν καθαρά ότι η κατανάλωση τροφών πλούσιων σε υδατάνθρακες όπως τα ζυμαρικά δεν έχει αρνητικές επιπτώσεις στο σωματικό βάρος’.
Share:

Δημοφιλείς αναρτήσεις