ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΑΠΟ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Θες να αδυνατίσεις; Πρέπει πρώτα να ξέρεις ποιες τροφές σε κάνουν να πεινάς

458448-image.jpg


Η πείνα είναι το αποτέλεσμα πολλών και πολύπλοκων αλληλεπιδράσεων που συμβαίνουν κυρίως στο στομάχι, στον εγκέφαλο, στο πάγκρεας και στο έντερο. Και κάποιες τροφές έχουν την ιδιότητα να προκαλούν συγκεκριμένες διεργασίες στο κυκλοφορικό σύστημα με αποτέλεσμα να αυξάνουν την όρεξη, αντί να τη μειώνουν.

Ο Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος Νίκος Καφετζόπουλος μας εξηγεί ποιες είναι οι «επικίνδυνες» τροφές:

Τροφές πλούσιες σε απλούς υδατάνθρακες
Λευκό ψωμί, ρύζι και λευκά μακαρόνια όταν καταναλώνονται σε ποσότητα και με μεγάλη συχνότητα οδηγούν σε μεγαλύτερη κατανάλωση υδατανθράκων. Για να αποφευχθεί το φαινόμενο αυτό, συστήνεται να καταναλώνονται αμυλούχα προϊόντα ολικής άλεσης όπως το άγριο ρύζι, τα μακαρόνια ολικής άλεσης και το ψωμί ολικής άλεσης.

Οι χυμοί
Οι χυμοί προκαλούν έντονες διακυμάνσεις στα επίπεδα σακχάρου, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της όρεξης. Συστήνεται, λοιπόν, να τρώμε πάντα φρέσκα φρούτα και όχι τους χυμούς. Με τους χυμούς του εμπορίου, τα πράγματα είναι ακόμη χειρότερα γιατί πολλοί εξ αυτών περιέχουν και επιπλέον ζάχαρη.

Τα αλμυρά σνακ
Γεννούν την επιθυμία για γλυκό εξαιτίας της γρήγορης κατανάλωσης απλών υδατανθράκων που επίσης επηρεάζουν τα ανώτερα και κατώτατα επίπεδα ινσουλίνης.

Τα γεύματα από fast food
Τα trans λιπαρά που περιέχουν έχουν φτιαγμένα για να μεγαλώνουν την επιθυμία για φαγητό. Πχ ερεθίζουν το έντερο αλλοιώνοντας την ικανότητα του οργανισμού να παράγει τις απαραίτητους νευροδιαβιβαστές που ελέγχουν την όρεξη.

Τροφές που περιέχουν μονογλουταμινικό νάτριο (MSG)
Το μονογλουταμινικό νάτριο αποτελεί σύνηθες συντηρητικό τυποποιημένων τροφών όπως τα πατατάκια, τα κράκερ, το κινέζικο φαγητό και τα έτοιμα γεύματα εμπορίου. Το μονογλουταμινικό νάτριο έχει την ιδιότητα να αυξάνει απότομα τα επίπεδα της γλυκόζης, τα οποία στη συνέχεια πέφτουν γρήγορα και το άτομο ζητάει περισσότερη τροφή για να αναπληρώσει την ενέργειά του.

Το αλκοόλ
Το αλκοόλ, εκτός από τις αρκετές θερμίδες που περιέχει, έχει και την ιδιότητα να επηρεάζει συγκεκριμένες ορμόνες που επηρεάζουν την όρεξη. Επίσης, λίγα ποτηράκια παραπάνω μειώνουν και τον αυτοέλεγχο, κάτι που θα οδηγήσει σε επιπλέον πρόσληψη τροφής.

Τα δημητριακά για παιδιά
Φτιάχνονται από λευκό αλεύρι, όπως και το λευκό ψωμί, και προκαλούν αυξομειώσεις στα επίπεδα ινσουλίνης. Η κατανάλωση τροφών με τόσο υψηλή συγκέντρωση υδρογονανθράκων το πρωί, δηλ. τη στιγμή που τα επίπεδα κορτιζόλης είναι υψηλά, αποτελεί διπλή επίθεση στον μεταβολισμό.



Ευχαριστούμε για τη βοήθειά του τον Κλινικό Διαιτολόγο – Διατροφολόγο Νίκο Καφετζόπουλο


Νίκος Καφετζόπουλος
Κλινικός Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, Nutribase Nutrition
213 002 48 54 | 6942 84 24 63 | info@nutribase.gr | www.nutribase.gr | Γρηγορίου Λαμπράκη 19, Γλυφάδα
Share:

Δημοφιλείς αναρτήσεις